Kurs i Pilates på Oppsalklinikken

I forbindelse med oppstart av Pilates i uke 3 har vi den glede av å tilby 3 gratis prøvetimer i forkant av kurset. Dette gir deg en mulighet til å prøve ut treningen, samt få råd og veiledning med tanke på valg av nivå på kurset.

Oversikt over gratis prøvetime:

     
Dag og dato kl Nivå
Mandag 8.januar 18:00 Viderekommende
Onsdag 10.januar 18:00 Viderekommende
Onsdag 10.januar 19:15 Nybegynner

Send din påmelding til renate@ptpilates.no

Kurs i Pilates starter i uke 3. Kurset går i 10 påfølgende uker. Kurset har som hensikt å skape en innsikt og bevisstgjøring av kroppen og forebygge skader. Kom og lær mer om hvordan kropp og hode på en god måte kan jobbe sammen, redusere stressnivået og styrke kroppen både fysisk og psykisk. Du vil få muligheten til å stille spørsmål underveis. Jeg vil komme til å gi personlig veiledning under timen samt justere øvelsene ved skader eller hensyn som må tas. Timen er for alle! Du vil oppfordres til å utføre øvelser etter din kapasitet og utfordre seg selv til å bruke muskler, balanse og stabilitet på en rolig og spennende måte. Finn fokus og la kropp og sinn finne en unik mulighet til samspill og kontakt. Velkommen!

Oversikt over kurs i Pilates:

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag
18:00. Kurs 1

Viderekommende 1

Oppstart 15.01.18

Påmelding her.

(kurs 4 KOMBI)

  18:00. Kurs 2

Viderekommende 2

Oppstart 17.01.18

Påmelding her.

(kurs 4 KOMBI)

 
    19:15. Kurs 3

Nybegynner

Oppstart 17.01.18

Påmelding her.

 
Påmelding:
Viderekommende kursene.

Nybegynner kursene.

Det er i utgangspunktet tre kurs (kurs 1, 2 og 3). Ønsker du å trene flere ganger i uken er det også en fjerde mulighet, hvor du kombinerer kurs 1 og 2.

Kursavgift:
En gang i uken: (Kurs 1, 2 og 3)           2200,-
To ganger i uken (kurs 4, kombi)        3800,-

Det er maks 15 deltagere på hver time.

 

Bindene påmelding.

Nye kunder må ha en time med instruktøren for timen for å kunne velge seg inn på viderekommende kurs.

Pilates er en treningsform som består av øvelser for økt stabiliseringsstyrke, økt bevegelighet og økt bevissthet rundt plassering av ankler, knær, bekken ryggsøyle, nakke og skuldre. Gjennom regelmessig trening kan disse prinsippene videreføres til andre treningsaktiviteter som blant annet sykling, jogging, klatring og til hverdagens bevegelser. Treningen utføres stående og liggende på en matte på gulvet. Bruk gjerne godt bevegelig treningstøy og sokker. Jeg har matter til alle, og vi bruker noe utstyr underveis i kurset. Ta gjerne med ett håndklede du benytter på matten.

 

Bakgrunn

Renate K Rue er utdannet danser ved Den Norske Operas Ballettskole, Royal Ballet School og London Studio Centre. Hun har jobbet flere år som moderne danser for kompanier i Norge og England. I 2001 tok hun fordypning i Pilates teknikken og sertifiserte seg gjennom Pilates Foundation og Stott Pilates Canada. Renate har vært aktiv innen dans og idrett hele livet og har en dyp forståelse og respekt for menneskers unike evne til bevegelse. Hun har 19 års erfaring i bransjen som instruktør, kursholder, personlig trener og treningsveileder i både Norge og utlandet. I 2003 var hun med på å starte Pilates Room i Oslo og fungerte som studioleder frem til 2009 før hun startet sitt eget firma PT Pilates i 2010 med fokus på helsefremmede tiltak, helhetlig tenkning om trening av kropp og sinn, funksjonell styrketrening, pusteteknikk og stress håndtering rettet mot bedrifter. Renate utdannet seg som Frisklivs Coach ved Axelsons Body Work School i 2013 og tar nå videre en Bachelor innen Fysisk Aktivitet og Helse ved Norges Idretts Høyskole.

Hun holder i dag kurs på div treningssentre, danse/musikal skoler, bedrifter og gir individuell PT trening ved siden av videre utdanning.

×

Bestill en time og vi kontakter deg.